Parfumuri de nisa
Parfumuri de brand sau parfumuri de nisa? Care sunt diferentele?
Probabil ai auzit ocazional termenul „nisa” (sau „niche”) folosit in discutii legate de parfumuri si nu esti sigur la ce se refera sau ce inseamna. Vom incerca sa clarificam un termen care a devenit acum un cuvant-cheie din industrie.
Ce este un parfum de nisa?
Fragrance Foundation (FiFi) a catalogat parfumurile drept de „nisa” sau „mainstream”, in functie de numarul de magazine care au disponibil un parfum sau o marca. In general, acest lucru inseamna ca majoritatea parfumurilor pe care le gasiti in francizele de vanzare cu amanuntul si magazinele mari, sunt clasificate drept parfumuri mainstream sau „designer”, cum ar fi cele lansate de case de moda precum Chanel, Dior, Versace etc.
Buticurile dedicate parfumurilor artizanale au o productie la o scara mult mai mica si a carei prezenta in magazinele de retail principale este minima sau inexistenta, sunt astfel denumite parfumuri de nisa. Acestea sunt arome pe care le-ai putea gasi probabil la un specialist in parfumuri sau la un boutique de parfumuri de lux. Cele mai consacrate branduri de parfumuri de nisa sunt Amouage, Xerjoff, By Killian, Jo Malone, Histoires De Parfums, Maison Francis Kurkdjian, Creed sau Initio.
De ce sa alegi un parfum de nisa?
Fanii parfumurilor de nisa sustin adesea ca parfumurile de tip boutique ofera consumatorului posibilitatea de a se rasfata cu un parfum care este atat de rar si individual. Multi ar putea argumenta ca parfumurile de nisa echivaleaza cu calitatea; intrucat s-a acordat o atentie mai mare detaliilor dezvoltarii parfumului, iar componentele sunt de cea mai inalta calitate. Multi prefera sa plateasca mult mai mult pentru privilegiul de a nu purta o aroma comuna.
De ce parfumuri de designer?
Parfumurile de designer au in schimb un avantaj foarte solid. Ceea ce lipseste din punct de vedere al exclusivitatii, parfumuri mainstream compenseaza cu un pret competitiv si atrag clienti, deoarece consumatorul cumpara stilul de viata pe care il reprezinta aceste branduri. Daca iti doresti stilul de viata Gucci, Cartier sau Bvlgari, te poti rasfata cu o aroma din partea lor.
Cat costa un parfum de nisa?
Parfumurile de nisa, in general, sunt mai scumpe decat cele de brand. Motivul este legat de cantitatea in care se produc si in care se vand.
Parfumurile de brand sunt facute pentru a fi distribuite unui numar mare de clienti. Astfel, au ambalaje si sticlute elegante dar clasice. Majoritatea celor de nisa au sticlute premium, unele chiar si lucrate manual, cu materiale pretioase si mai scumpe. Un astfel de parfum are, de regula, o cantitate mai mare de uleiuri esentiale si se gaseste in varianta apa de parfum sau esenta de parfum.